WHO ARE YOU TO JUDGE THE LIFE I LIVE? I KNOW I'M NOT PERFECT AND I DONT LIVE TO BE BUT BEFORE YOU START POINTING FINGERS MAKE SURE YOU HANDS ARE CLEAN :D

Saturday, July 20, 2013

Aku TETAP Aku..

Aku..
Aku memang seorang perempuan..
Aku dilahirkan seorang perempuan dalam keluargaku..
Aku punya nama.. Malah ada yang memanggil aku dengan pelbagai nama yang berbeza..
Aku seorang yang lemah.. Tapi semua memandang aku seorang wanita yang kuat..
Aku tak kuat sebab aku lemah menerima kenyataan..
Aku memang suka ketawa tapi tak bermakna aku ketawa hati aku berbunga..

Disebalik tawa ku.. Ada yang tersembunyi dalam hati aku. Ye.. Aku manusiaaa yang suka pendam ! Aku tak mudah untuk berkata-kata malah hanya mampu berkata dalam lubuk hati aku.. Aku memang suka simpan dalam hati sebab aku mudah menjaga hati orang tapi malang hatiaku sudah pedih berdarah menahan sakit.. Hanya Tuhan tahuuu bertapa sakit nye aku pendam itu semua.. Aku tak mampu mengadu dan tak mampu untuk meluah.. Apabila aku meluah apa yang aku rasa.. Tiada siapa yang akan faham apa yang aku nak ! Aku mahukan itu dan aku mahukan ini !

Aku punyai perasaan.. Aku punyai hati.. Aku punyai pelbagai tingkah laku.. Mengapa orang tetap tak menerima nya.. Aku berusah menjadi yang terbaik tapi aku dipandang serong.. Malahh aku bersyukur sebab aku belum mengalami masalah itu. Aku bersyukur..

Wajahku selalu dipenuhi dengan senyuman tapi dalam hati penuh dengan duri.. Aku seorang yang pemalu dan tidak mudah untuk menjadi seorang peramah tapi aku mahu berkawan.. Aku cuba dan cuba untuk berubah tapi alhamdullilah aku mempunyai kawan yang sangat memahami aku.. Aku mudah mengalir air mata.. Aku manusia yang sensitif pada bende sedih tapi aku sentiasa sembunyi kerana aku akan menangis dalam hati. Aku menangis untuk mencari kepuasan ! Aku Ingin kepuasan bukan kesedihan !

Aku ingin bercinta dan ingin dicintai tapi aku tahu belum masanya untuk aku bercinta sebab aku masih mentah dan masih memerlukan pelajaran memenuhi di dada aku..  Aku cuba jadi yang terbaik. Terbaik untuk semua orang.. Tapi orang akan memandang keburukan aku. Aku memang benci pada perkataan DIABAIKAN ! Aku hanya bersyukur sebab mempunyai keluarga yang penuh memberi kemanjaan pada aku.. Aku memang manja tapi manja aku membuat orang senang dengan aku. Aku takda niat untuk mengoda. Aku hanya lah aku. Ini lah aku yang dilahirkan di dunia ini untuk menempuh pelbagai dugaan dan rintangan.. Aku bersyukur kerana masih bernafas sehingga hari ini. Ini lah aku tiada siapa boleh mengubah nya..

Nama aku diberi penuh makna iaitu SITI NUR AMIRAH yang bermaksud PUTERI BERCAHAYA :')
Tolong Hargai aku..


Sekian..

\\ MOHON MAAF JIKA ADA PIHAK YANG TERASA , ENJOY //