WHO ARE YOU TO JUDGE THE LIFE I LIVE? I KNOW I'M NOT PERFECT AND I DONT LIVE TO BE BUT BEFORE YOU START POINTING FINGERS MAKE SURE YOU HANDS ARE CLEAN :D

Saturday, August 31, 2013

Random ..


Im back again.. I want write everything what i feel right now.. This blog as my bestie for share my problem and whatever i want to story, I think i free right now so i can spend more time for this blog..
Today 31 August 2013 ! For Malaysian people i want to wish HAPPY INDEPENDENCE DAY..
Thanks god because this country still in a state of peace and security :) I happy to stay this country but i wish and pray to Islamic countries that are experiencing the chaos will be safe and saved all the Muslim, insha-allah :)

Ok stop speaking ! Makin panjang aku speaking makin merepek aku cakap. Haha. Broken English ! For the first story i want share is about aku akan berhenti tingkatan 6 tidak lama lagi sebab dapat tawaran memasuki Politeknik Merlimau di Melaka.. Seriusly aku memang berat nak tinggal semua kenangan dengan kawan sekelas dan kawan yang baik dengan aku. Its hard for me to accept this sebab ini keputusan my dad, he want me study at Politeknik dan dia lagi happy bila tahu aku dapat kat Melaka ! You know what sebab apa my dad suka.. Kampung aku kan kat melaka, sedara-mara pun berlambak dekat sana kalau ade pape senang ade sedara yang boleh membantu lagi syok bila sepupu sebaya aku pun ade dalam tuh. Huwaahh tapi dia da masuk awal ambil kos akaun.. Terer tuhh. Cukup la aku belaja akaun semasa tingkatan 4 dan 5.. Susah nok! *walaupun frass spm akaun aku dapat b+.. For ur information aku dapat kos ukur tanah.. *Duck face dalam hati cakap what the life.. Aku mintak akur bahan tapi dapat ukur tanah. Ayah memang tak percaya kan aku untuk bawak kos tuhh.. Dia kata *Ila mana boleh kena panas nanty sakit *Nanty sakit susah hati ayah tau *Nak tukar kos lain tak dalam hati aku hanya mampu berkata *ayah ila da besar, insha-allah ila takde pape *ayah berat nak lepaskan aku. Mana tak nye.. Tahun ini aku da banyak sangat sakit.. sakit yang sangat teruk. Sumpah aku menderita sekarang ne pun aku baru jewp baik dari demam. Tengok kat rak aku macam2 ubat ade.. Vitamin nye lain. krim nye lain.. macam2 ada da macam pharmacy bilik aku ini.. Sebab ayah dengan mama taknak aku sakit sebab tuh dia beli ubat banyak2 untuk aku. Tapi aku kadang2 jewp sentuh ubat tuh semuaa. Aku memang tak minat makan ubat ! Cuma ade satu vitamin tuh yang cepat sangat aku habiskan sebab vitamin tuh macam gula2 isap2 rasa oren.. Tapi masam.. Doktor pena kata antibody aku da kurang thaht why aku senang sakit.. So kena rajin makan vitamin. *Bored

Tapi sekarang aku bersyukur sebab aku da kembali sehat sebab terlebih dos makan vitamin. HAHA Thanks mama and ayah yang sentiase jaga mira semasa sakit..Insha-allah bila da besar i will take care about you that my promise.. Tapi aku tau punca aku demam.. Pada mulanya aku memang syok berlatih zapin gelak ketawe bagai dalam 2 hari gitu masuk jewp hari ketiga aku da mula diam sebab da mula sakit tekak pun da mula buat hal. Tapi aku kuatkan diri nak menari jugak sebab takde orang nak ganti aku! Masa last berlatih terus tak datang sekolah, badan terus sakit and sengal2 kesemuanya lepas tuh badan da mulaa panas dan terjadinye demam mybe aku menari secara mengejut kut. Salah aku jugak..
Nak storyy balik cerita semalam pasal menari tuh. Pagi2 dapat wechat dari suhana yang mengatakan mimi tak dapat datang. Aku nak kata kecut tak la tapi aku rasa terus tak nak menari. Memang gile rasa nya kalau da macam ini sebab mimi tuh orang penting kalau lupa aku mesti tengok dia, nie dia tak datang. Aku nak tengok siapaa seh. Tapi aku tak salahkan mimi, dia tak dapat sebab nenek nye sakit so i need to understanding. Aku bukan seorang pemarah aku bukan pemberontak ! So steady je pergi sekolah walaupun da lambat sampai *muka tak bersalah Sampai terus pergi bilik air and salin kesemuanya. Dah siap pakai baju zapin, aku kena make up ! Seriusly aku tak berapa minat make up sebab bagi aku akan menipiskan neutral muka tapi aku terpaksa rela dimake up oleh aien.. Shida kata *aku tak pernah nampak mira make up. Dah aku tak minat make up macam mana kan.. Da siap semua berlatih sekejap sebab nak susun balik and backup balik mimi takde.. Hati panas bila aku lupa step ! Tapi aku berlatih dan berlatih lagi.. Masa turn kami nak menari aku rasa jantung dah behenti sekejap. Atas pentas cover tapi aku rasa tangan aku da mengigil kut.. Bila lagu da start menari lah kau puas-puas kat atas pentas.. Bila nak masuk step baru Eh ? aku buat muka pelik asal jou menari step lain bukan ke tuh step 2 tapi jou buat step 3.. Aku terus ikut pe jou buat sebab aku tau jou lupa step ! Dalam hati aku dah cakap *HANCUR Dari situ terus terabur aku da menari step lain dowg da menari step lain macam tarian bebas pun adaaa. HAHA Tapi kami cover dan cover last2 tarian makin laju time tuh lah orang bersorak.. Last selesai pun. Muka senyum jewp macam takde salah. Da keluar dari pentas aku terus lari dan menjerit kenapaaa salah step !!! Lepas tuh ketawe ramai-ramai memang confrom tak rasa bersalah habis sebab enjoyyy ! Takpela last aku kat sekolah kan so itu lah kenangan antara kitaaa :)








THE END


\\ MOHON MAAF JIKA ADA PIHAK YANG TERASA , ENJOY //