WHO ARE YOU TO JUDGE THE LIFE I LIVE? I KNOW I'M NOT PERFECT AND I DONT LIVE TO BE BUT BEFORE YOU START POINTING FINGERS MAKE SURE YOU HANDS ARE CLEAN :D

Wednesday, October 23, 2013

Roar !! Part two

SAMBUNGAN.........

Lama jugak lah nak tunggu dowang balas. Everyday aku buka email yang tak pena aku buka sebab nak tengok dowang balas ke tidak. Malam pun aku stalker juga email aku mana tahu dia ngada-ngada nak balas email aku malam2 kan. Bila buka je rasa hampa gila macam nak hempas je lappy ne tapi tak sanggup sayang kut kat lappy nie. Aku tetap tak berputus asa nak bukak email aku. Last-last hari jumaat ptg aku bukak email dan dengan xcitednye aku menjerit *Macam bofren balas email je dengan mama terkejut sebab dia balas email aku dan  aku terus bukak email tuh. Dia boleh balas cam nie

*Salam swetcandy. Tahniah saya ucapkan kerana mendapat tawaran di politeknik merlimau. Insha-allah selepas hari raya aidiladha kami akan post semua surat. 

Dia panggil aku swetcandy ? Ni kelakar sebab aku tak tahu pun email aku nama swetcandy yela sebab takpernah nak bukak email. Buka pun kalau ada kerja yang perlu dishare dengan kawan2. Lepas baca tuh rasa lega sangat rupanya dowang belum post. Hehe After hari raya aidiladha aku setia menunggu abang2 posmen nie tau. Kadang bila bunyi motor posmen pun aku dengar dari jauh tapi yang sakit hati bila jiran depan uma aku nie motor dia sebijik bunyi macam motor posmen kadang aku tunggu, egadkan posmen tapi motor orang depan tuhh. Err rasa nak baling bom atom jewp kat motor dia. Haha Aku tulis tapi aku yang ketawa sendiri *aku manusia pelik Dalam minggu tuh jugak aku surat tak sampai2 rasa dah macam putus asa sangat ! Tapi tiba-tiba aku xcited untuk 21oktober lepas sebab keputusan uitm keluar untuk penggilan kedua. Hmm aku punya result sesuai untuk panggilan kedua jewp. Last2 aku check uitm tuh, hmm hmm hmm hmmm hampa sangat tak dapat pun uitm. Rasa macam nak menjerit jewp, lepas tuh aku terus mesej fahna mintax ic dier sebab dia pun apply jugak bila aku check dia punya aku yang menjerit sebab fahna dapat uitm ! Politeknik pun dapat. Fuhh hebat ! Dua2 pun dapat kos yang sama. Last2 dia pilih uitm sebab uitm dia dapat kat lendu ! Kampung wa tuhhhh dan aku pun melaka so best laa belaja sama2 kat negeri yang sama.. Belum pape da planning nak balik sama lau cuti. *Kononye . Kawan aku sowang nie abby dia pun dapat uitm tapi tak nak pergi sebab dia da syok belaja kat mana ntah.. Rugii nyeee tapi aku nasihatkan dia better bagitau mama dia kalau diam nanti kau yang nyesal kan ? 

Hati da pasrah sangat.. surat tak sampai dan uitm pun tak dapat. Dalam hati da mcm2 aku cakap.. Sampai solat hajat aku buat sebab nak surat tuh sampai. Malam aku buka facebook, dapat chat dari intan dia pun belum dapat surat dari poli, Time tuh aku rasa legaaaa sangat ! sebab ada geng tak dapat surat. 

Esoknye..

Aku da malas nak pikir surat sempat pesan kat mama Ma kalau posmen sampai cakap ila takde. Ok tak payah percaya sangat padahal aku cakap ne Ma kalau posmen datang ma amik surat tau kat luar tuh, ila tak nak amik nanti ila kecewa lagi. Mama ketawe bila aku cakap cm tuh.. Aku terus ambil lappy bwk masuk bilik dan bersihkan lappy aku tuhh. Tengah khusyuk bersihkan lappy aku da dengar bunyi posmen.. DubDabdubdab ok ? Mama aku pun amik tapi dia yang tiba2 menjerit cakap surat aku ada tapi aku jawab Ma tipu tipu !  Walau aku cakap tipu kat mama tapi aku tetap keluar bilik jugak bila nampak surat tuh terus bawak masuk bilik dan bacaaa ! Jyeahh sukanyeeeeeee ! Suka sangat !  Alhamdullilah. Nak post gambar surat tuh tapi malas pulak. P la tengok kat instagram aku ok...


Sekian..

(SURAT PUN MENJADI MASALAH BAGI AKU )

twitter : mierastira
instagram: mierastira

\\ MOHON MAAF JIKA ADA PIHAK YANG TERASA , ENJOY //